Blog ini milik aku iaitu Seimura. Blog khas untuk penulisan kreatifku yang tak berapa nak kreatif sangat. Semua cerita adalah rekaan semata-mata tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang mati kecuali pada label 'kisah silam'.

Thursday, April 1, 2010

Kau Dan Aku Berbeza Tetapi Hatiku dan Hatimu Sama

Ini sangat membencikan!

Tiara membentak dalam hati. Marah betul dia apabila melihat kainnya terkena percikan lecak. Dia mula terfikir-fikir, sejak bila ada kotoran ini? Kenapa dari tadi tak perasan? 'Oh jatuhlah imejku sebagai gadis vouge lagi gorgeus ini.' Katanya dalam hati.

Tiba-tiba...

Bedebuk!!

Tiara dilanggar seseorang. Seorang budak mentah kelam kabut mengutip buku-bukunya yang bertaburan di lantai.

" Maaf kak, saya tak sengaja. Sakit ke kak? Maaf. " Ucap si budak mentah dengan penuh rasa bersalah sambil memegang tangan Tiara.

" Hey jangan pegang aku lah! " Tengking Tiara sambil menepis kasar tangan budak tadi. " Jalan mata pandang depan, jangan melilau! Kau ni rosakkan mood aku je lah!". Tiara menengking lagi. Semua mata tertumpu pada mereka berdua.

" Maaf, saya akan lebih berhati-hati lain kali"

" Maaf, maaf. Cakap senang la. Kau ni mak bapak tak ajar ke jalan sopan santun dan hati-hati?"

" Helo kak?! Saya dah minta maaf ni kira untung lah. Akak tu tadi yang jalan tak tengok orang. Sibuk tengok skirt. Sepatutnya akak yang minta maaf, bukan saya".

Tiara tersentap. Berani betul budak ini melawan. Dia merenung mata budak itu. Dan melihat pakaiannya. Sempoi berkemeja, seluar dan topi. Sebenarnya sejak tadi Tiara musykil, budak ini lelaki ke perempuan. Gaya seperti lelaki tapi suaranya tak garau pula. Lebih-lebih lagi ketika tinggikan suara tadi, kedengaran nyaring. 

" Siapa nama kau? ". Tiara kembali bersuara setelah terdiam sebentar tadi.

" Aik? Tanya nama pula. Kenapa? Nak adu ke balai polis ke? ". Soal si budak dengan nada mengejek.

Tiara mendekati budak itu. Memerhati tepat ke matanya. Kemudian memeluk bahunya seraya berbisik sesuatu di telinganya,

" Malam ini jumpa aku di KFC Mid Valley, ada sesuatu aku nak cakap. Kau mesti datang budak ". Tiara terus meninggalkannya terpinga-pinga.


bersambung.... kui kui kui...

No comments: