Blog ini milik aku iaitu Seimura. Blog khas untuk penulisan kreatifku yang tak berapa nak kreatif sangat. Semua cerita adalah rekaan semata-mata tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang mati kecuali pada label 'kisah silam'.

Thursday, April 1, 2010

Bukan Paksaan

"Amboi, amboi. Lamanya depan cermin? Haha". Ain mengusik Haziqah. Senang hati dengan perubahan rakannya. Tiada lagi umpatan orang yang mengatakan mereka lesbian. Tetapi Ain tidak pernah kisah dengan penampilan Haziqah sebelum ini. Cuma dia tidak sangka, Haziq yang kacak telah berubah jadi Haziqah yang manis dan ayu.

"Alah kau tu. Lagi lama bila mengadap cermin. Eh dah lah jom lah. Nanti lewat pula sampai rumah Tiara." Haziqah menggesa Ain suruh cepat. Ain menurut sahaja dan mereka sama-sama keluar dari rumah.

"Maaf la Aiman, tuan puteri ni bersiap lama sangat la. Penat dayang menunggu." gurau Ain sambil melirik pada Haziqah. Haziqah bermuka selamba.

"Tak pe lah Ain. Hamba faham." gurau Aiman pula sambil mengenyit mata pada Haziqah. Lantas mereka bertiga sama-sama tertawa. Mereka sama-sama masuk ke dalam kereta milik Aiman.




***********



Suasana sungguh meriah di rumah Tiara. Ramai betul tetamu yang datang. Haziqah masuk ke dalam rumah dan bersalaman dengan keluarga Tiara. Ibu Tiara membawa Haziqah masuk ke bilik pengantin.

"Assalamualaikum Tiara." Haziqah menyapa sopan.

"Waalaikumussalam. Haziq? Eh salah. Haziqah. Kau datang juga akhirnya". mereka bersalaman dan berpelukan.

"Mesti lah datang. Wajib ni. Hehe." jawab Haziqah.

"Wow! Kau memang cantik Haziqah. Baju ni kena dengan kau. Nasib baik badan kau tak menggemuk. Hehe."  gurau Tiara. Mereka tertawa.

"Hey tapi tak boleh lawan la dengan pengantin. Pengantin jauh lebih cantik seribu kali ganda. Haha." Haziqah membalas gurauan Tiara.

Sesungguhnya tiada apa yang lebih menggembirakan hati dua sahabat ini melainkan pertemuan yang indah dan penuh ceria. Semoga persahabatan ini berkekalan dan diredhai oleh Allah. Amiin..





Tamat

No comments: